34-ТЕХ Дистанційне навчання




Журнал 34-ТЕХ
                                                            



Робоча програма за дистанційною формою навчання з дисципліни «Комп’ютерна графіка та ОСАП» ( з 27.04.2020 – 09.05.2020)
 34-ТЕХ (133 Галузеве машинобудування)
Викладач: Хоружа Т.І.


Тема
Кі-ть
годин
Дата проведення
1
Комплексна практична робота
«Створення зображення відповідно свого варіанту застосовуючи всі можливості системного пакету Компас». Тест.


2
29/04/2020

                                                            29/04/2020


                                        Комплексна практична робота

«Створення зображення відповідно свого варіанту застосовуючи всі можливості системного пакету Компас». Тест.


Виконати креслення відповідно варіанту:








   21/04/2020
Практична робота № 10
Тема: «Створення різьбових сполучень в середовищі Компас».

Мета роботи: засвоїти середовище КОМПАС-3D, отримати практичні навички виконання тривимірних моделей та складальних креслень у цьому середовищі.
Практична робота № 9
Тема:Створення креслень с використанням бібліотек
Мета роботи: набути навичок взаємодії із системою бібліотек при створенні складальних і робочих креслень. Навчитися видаляти, створювати й підключати користувальницькі бібліотеки елементів.
Існує величезна кількість деталей і вузлів, подібних за формою що відрізняються лише своїми параметрами - розмірами. Для спрощення й прискорення розробки креслень, що містять типові й стандартизовані деталі (кріплення, пружини, підшипники, різьбові отвори, канавки, електричні схеми, будівельні конструкції й т.п.) дуже зручно застосовувати готові бібліотеки.
При роботі в КОМПАС-3D можливе зберігати створені зображення типових деталей у фрагментах, а потім вставляти їх у нові креслення. Якщо під час роботи часто виникає необхідність вставляти в креслення ті самі фрагменти, зручно користуватися бібліотеками фрагментів.
У бібліотеках можна упорядковано зберігати різні типові фрагменти з довільними коментарями до них. Використання бібліотек фрагментів спрощує пошук і вставку в документ готових зображень.
У стандартний комплект поставки КОМПАС-3D включені деякі бібліотеки фрагментів (наприклад, бібліотека технологічних позначень).
Типовими прикладами додатків є бібліотеки для автоматичної побудови зображень геометричних фігур, що часто зустрічаються, гладких і різьбових отворів, бібліотеки стандартних машинобудівних елементів і кріплення, значно прискорювальне проектування складальних моделей і оформлення складальних креслень.
КОМПАС підтримує одночасну роботу з декількома підключеними бібліотеками. Режими роботи з бібліотекою можуть бути різними (вікно, діалог, меню).
Після підключення бібліотеки до системи користувач вибирає потрібну функцію з її каталогу й запускає на виконання.
У КОМПАС-3D існує спеціальна система для роботи з бібліотеками - Менеджер бібліотек. 
Для підключення бібліотеки до КОМПАС-3D виконаєте наступні дії.
Натисніть на кнопку       «менеджер бібліотек». На екрані з'явиться вікно менеджера бібліотек, у лівій частині якого відображається список розділів менеджера бібліотек. Для того щоб подивитися вміст розділу варто клацнути по його назві, у правій частині вікна відобразиться структура розділу (рис.5.1).
Виберіть потрібну бібліотеку й два рази клацніть мишею за назвою бібліотеки. У прямокутному полі поруч із назвою бібліотеки з'являється червона "галочка" - ознака того, що бібліотека підключена. Якщо в розділі є підключені бібліотеки, то його піктограма 
відображається сірим кольором, якщо немає - блакитним.
Приклад створення різьбових сполучень
Всі кріпильні різьбові вироби виконуються в нашій країні з метричним
різьбленням з великим кроком і виготовляються за відповідними стандартами, що встановлює вимоги до матеріалу, покриттю і іншим умовам виготовлення цих деталей. При позначенні такої різьби на кресленнях крок не вказують, записують тільки літерне позначення типу різьби М (метрична) і номінальний (зовнішній) діаметр різьби, наприклад: М24.
Для автоматизованої побудови креслень нарізних сполучень треба в «менеджере библиотек» вибрати «конструкторскую библиотеку» в ній вибрати розділ: «крепежный элемент» (рис.5.2). У вікні, що відкрилося (рис.5.3) вибираємо вкладку «все элементы». Працюючи в цьому розділі, можна становити різні набори різьбових сполучень, наприклад, болт+гайка+шайба, шпилька+гайка+шайба, гвинт+шайба і т.д.
Для побудови контуру отвору в деталях під болт варто включити прапорець у вікні «отверстие».
Після створення набору елементів з'єднання потрібно нажати кнопку "ОК". Система на поле креслення сформує фантомне зображення з'єднання, що переміщається по кресленню разом з курсором. У потрібному місці треба зафіксувати клацанням лівої кнопки положення першої крапки прив'язки об'єкта, повернути зображення під потрібним кутом і остаточно зафіксувати зображення на кресленні.



Рис.5.3. Встановлення потрібних властивостей
кріпильного елементу



Рис.5.4. Приклад виконання креслення 

Завдання: зробити креслення показане на рис.5.4. Відповідно до виданого варіанта завдання із альбому складальних креслень [3] виконати робочі креслення перших трьох деталей. Під час створення креслень використовувати елементи з конструкторської бібліотеки.


Порядок виконання роботи

1. Створити нове креслення без використання шаблона. Встановити
потрібний формат.
2. За допомогою команди падаючого меню «вставка/вид» та «менеджеру
документу» створити види та шари необхідні для роботи, з огляду на коефіцієнт масштабу і складність деталі.
3. Використовувати відповідні бібліотеки при створенні кріпильних
елементів, побудові різьбових і глухих отворів.
4. Заповнити основний напис, матеріал вибрати з бібліотеки матеріалів
Питання для самоконтролю
1. Яким чином можна одержати доступ до бібліотек?
2. Чи можлива спільна робота декількох бібліотек одночасно?

3. Чи може користувач сам створити бібліотеку? 


15/04/2020
Лекція
План лекції
1. Загальні принципи тримірного моделювання в КОМПАС-3D.
2. Загальні принципи . тримірного моделювання в КОМПАС-3D.
3. Сервісні можливості.
4.  Інтерфейс системи КОМПАС-3D.
Використовуючи наочні методи створення об'ємних елементів, конструктор оперує простими і природними поняттями: основа, отвір, ребро жорсткості, фаска, оболонка і т. п, а не термінами традиційного набору геометричних примітивів - відрізок, дуга, коло і т.д., як у випадку двомірних систем проектування. При цьому, процес тривимірного проектування часто відтворює технологічний процес виготовлення деталі. У процесі побудови тривимірних моделей складальних одиниць конструктор має можливість тимчасово відключати відображення будь-яких елементів. Це особливо зручно, якщо модель містить у собі корпусні деталі, у яких розміщені інші компоненти виробу. У будь-який момент безпосередньо на екрані монітора конструктор може виконати розріз моделі стандартними чи додатковими площинами проекцій.
Після побудови ЗD-моделі деталі чи зборки, або безпосередньо в ході побудови, конструктор може автоматично отримати її креслення, уникнувши в такий спосіб рутинного створення виглядів засобами плоского креслення. Для побудови проекцій вказуються необхідні вигляди, проводяться лінії розрізів чи перерізів. Плоске креслення буде створене автоматично і з абсолютною точністю, незалежно від складності моделі. Отриманий у такий спосіб документ можна доопрацьовувати вбудованими в систему засобами 2D-креслення: проставити розміри, позначити позиції, заповнити основний напис чи підготувати специфікацію.
Тривимірні твердотільні моделі містять у собі повну геометричну інформацію, необхідну для роботи систем інженерного аналізу (CAE). У цьому полягає одна з головних переваг ЗD-моделювання. Така модель може передаватися в систему інженерних розрахунків для виконання її аналізу: розрахунку напружено-деформованого стану при прикладанні статичних, динамічних та теплових навантажень; моделювання потоків і т.п.
Тривимірна модель є більш наочним відображенням виробу, ніж її плоске креслення. Крім створення будь-якої аксонометричної проекції, ЗD-системи дозволяють легко будувати рознесені вигляди виробу, які демонструють порядок зборки, розбирання чи технічного обслуговування виробу. Вказана можливість може бути дуже корисною при підготовці технічної документації і рекламних матеріалів.

1. Загальні принципи тримірного моделювання в КОМПАС-3D
KOMIIAC-3D володіє ефективними засоби моделювання, що дозволяють створювати
тривимірні моделі найскладніших деталей і зборок.
У КОМПАС-3D об'ємні моделі та плоскі креслення асоційовані між собою. Це означає, що будь-яка зміна, внесена в модель, буде негайно і точно відображена на усіх виглядах креслення. Даний програмний продукт має у своєму розпорядженні могутні засоби редагування моделі, що дозволяють задавати параметричні та асоціативні зв'язки як між окремими елементами деталей, так і між деталями в складальних одиницях. Це дає можливість швидко вносити зміни в проект і створювати різні варіанти як окремих деталей, так і виробу загалом. Для отримання різних типорозмірів "родинних" деталей достатньо побудови однієї єдиної моделі.
По тривимірній моделі система легко визначає її фізичні характеристики: площу поверхні, об'єм, координати центра ваги і т. п. Якщо користувач визначив властивості матеріалу, то автоматично обчислюється маса. Це стосується як деталей, так і зборок будь- якої складності.
Основні елементи тримірної моделі:
Грань - гладка частина поверхні деталі (не обов'язково плоска). Ребро - лінія (пряма чи крива), що розділяє дві грані. Вершина - точка на кінці ребра (перетину двох ребер).
Тіло деталі - неперервна область простору певної форми обмежена гранями деталі. Вважається, що ця область заповнена однорідним матеріалом.
Компонент - деталь, підзборка чи стандартний виріб, що входить у склад зборки.
Спряження - параметричний зв'язок між компонентами зборки, що формується шляхом вказування взаємного положення елементів.
Вигляд курсору змінюється при виділенні різних елементів тривимірної моделі
(табл..2).
Таблиця 2

Вигляд курсору
                           Малюнок .10 - Булеві операції над об'ємними  елементами.
а) об'єднання циліндра та призми; б) віднімання призми; в) віднімання циліндра

Загальноприйнятим порядком моделювання тривимірної моделі є послідовне виконання булевих операцій (об'єднання, віднімання та перетину) над об'ємними елементами (сферами, призмами, циліндрами, конусами, пірамідами і т. д.). Приклад виконання таких операцій показаний на малюнку 10.  

В КОМПАС-3D для створення форми об'ємних елементів виконується переміщення
плоскої фігури в просторі, слід від якої визначає форму елемента (наприклад, переміщення многокутника утворить призму, обертання лінії навколо осі - тіло обертання і т. д.).
Плоска фігура, на основі якої створюється тіло, називається ескізом, а переміщення ескізу, що створює тривимірну твердотільну модель - операцією.
Ескізи
Ескіз - об'єкт з якого починається створення твердотільної деталі. Він може бути розміщеним в одній з ортогональних площин проекції, на плоскій грані існуючого вже тіла чи в допоміжній площині, положення якої задано користувачем. Виконання ескізу на площині виконується стандартними засобами креслярсько-графічного редактора КОМПАС- ГРАФІК. При створені доступні всі команди побудови і редагування зображення, команди
параметризації і сервісні можливості редактора.
Єдиним виключенням є неможливість введення деяких технологічних позначень, об'єктів оформлення та таблиць. Ескіз може містити і текст. По закінченні створення ескізу всі тексти в ньому перетворяться в один чи декілька контурів, що складаються з кривих NURBS (нерегулярний раціональний В-сплайн).
В ескіз можна перенести зображення з раніше підготовленого в графічному редакторі КОМПАС-ГРАФІК креслення чи фрагмента. Отже, при створенні тривимірної моделі деталі можна використовувати вже існуючу креслярсько-конструкторську документацію. Користувач, знайомий з роботою креслярсько-графічного редактора КОМПАС-ГРАФІК, не знайде принципових відмінностей між порядком створення фрагмента та ескізу.
Операції
Проектування нової деталі завжди починається зі створення її базового тіла шляхом виконання операції над ескізом (чи декількома ескізами), яке надалі будемо називати основою. Під основою розуміють геометричний об'єкт, створений першим, до якого в процесі подальшого проектування будуть додавати (чи віднімати) інші геометричні об'єкти, виконуючи булеві операції. Основа є обов'язково в кожній деталі. Основою може бути готова модель, вставлена у файл чи деталь, що створена виконанням певної операції над
ескізом (чи декількома ескізами). Системою передбачені наступні базові операції:
видавлювання - створення об'ємного елемента (деталі) шляхом переміщення
ескізу в напрямку, перпендикулярному площині ескізу (мал..11);


     Малюнок 11 - Ескіз і призматична деталь, утворена операцією видавлювання
     обертання - створення об'ємного елемента (деталі) шляхом обертання ескізу
навколо осі, що лежить у площині ескізу (мал..12);
Малюнок  12 - Ескіз і деталь типу "Вал", утворена операцією обертання

· кінематична - створення об'ємного елемента (деталі) шляхом переміщення
                 ескізу вздовж зазначеної напрямної (мал.. 13);
по перерізах - створення об'ємного елемента за декількома перерізами-ескізами,
які розглядаються як перерізи цього елемента в декількох паралельних площинах (мал..14).
Кожна операція має додаткові опції, що дозволяють вибирати різні варіанти побудови тіла.






                     Малюнок 13 - Деталь, утворена              Малюнок 14 - Деталь, утворена
кінематичною операцією                                   операцією по перерізах


При видавлюванні ескізу можна задати відстань і напрямок видавлювання щодо
площини ескізу і при необхідності ввести кут ухилу.
При обертанні ескізу можна задати кут і напрямок повороту щодо площини ескізу і
вибрати тип тіла - тороїд чи сфероїд (якщо контур ескізу не замкнутий).
При виконанні кінематичної операції можна задати орієнтацію твірної щодо
направляючої (збереження нормалі, кута нахилу чи ортогональності).
При побудові тіла за ескізами-перерізами можна вказати, чи потрібно замикати
побудоване тіло.
В усіх типах операцій можна включати опцію створення тонкостінної оболонки і
задати товщину і напрямок побудови стінки - усередину, назовні чи в обидва боки від поверхні тіла, утвореного операцією.
Після створення базового тіла виконується "приклеювання" чи "вирізання" додаткових об'ємів. Кожний з них представляє собою тіло, утворене за допомогою перерахованих вище операцій над новими ескізами. При виборі типу операції потрібно вказати, буде створюване тіло відніматися з основного об'єму чи додаватися до нього. Прикладами віднімання об'єму з деталі є отвори, проточки, канавки, а прикладами додавання об'єму - виступи, ребра.
При введенні параметрів операції вирізання чи приклеювання доступно дещо більше опцій, ніж у базовій (найпершій) операції. Додаткові опції дозволяють спростити задання параметрів. Наприклад, при створенні наскрізного отвору можна не розраховувати його довжину, а вибрати опцію "Через всю деталь", а при створенні виступу вказати, що її треба побудувати до вказаної поверхні.
Додаткові операції дозволяють спростити задання параметрів найбільш розповсюджених конструктивних елементів - фаски, скруглення, циліндричного отвору і т. п. Так, для побудови фаски не потрібно малювати ескіз, переміщати його уздовж ребра і віднімати об'єм, що вийшов, з основного тіла. Достатньо вказати ребро для побудови фаски і ввести її параметри - величину катетів чи величину катета і кут. Аналогічно при побудові отвору вибирають його тип (наприклад, отвір глухий) і вводять значення параметрів, що його визначають (діаметр та глибину).
В процесі роботи тіло можна перетворити в тонкостінну оболонку (для цього потрібно буде виключити одну чи декілька граней, що не повинні входити в оболонку). Порядок роботи з оболонкою, що вийшла, буде аналогічним - додавання і віднімання тіл, формування фасок, скруглень і отворів.
На будь-якому етапі роботи можна видалити частину тіла по границі, що представляє собою площину чи циліндричну поверхню, утворену видавлюванням довільного ескізу.
Якщо при побудові тіла потрібно виконати кілька однакових операцій, то можна скористатися командою "Копія". У КОМПАС-3D доступні різноманітні способи
копіювання: копіювання по сітці, по колу, уздовж кривої, дзеркальне копіювання.
Для створення деталі, що має площину симетрії, можна скористатися командою "Дзеркально відобразити все", а для одержання деталі, симетричної існуючій - командою "Дзеркальна деталь".
1.      Сервісні можливості
Крім команд, що безпосередньо відносяться до побудови тривимірної моделі, у
розпорядженні користувача знаходяться численні сервісні можливості. Їхнє використання дозволяє керувати відображенням деталі, робити різноманітні виміри, формувати плоскі зображення деталі і т д.
Для зміни відображення деталі можна скористатися командами керування масштабом відображення деталі у вікні, командами переміщення (повороту і зміщення) деталі в просторі. Доступно кілька способів відображення деталі: каркасне, відображення без
невидимих ліній чи з тонкими невидимими лініями, напівтоноване і перспективне напівтоноване відображення. Для кожної окремої грані чи для всієї деталі в цілому можна задавати властивості поверхні (колір, ступінь блиску, прозорості і т.д.). У випадку вказування матеріалу деталі з бібліотеки його оптичні властивості враховуються при напівтонованому відображенні моделі.
Можливий вимір різних геометричних характеристик: відстаней між вершинами, ребрами і гранями в будь-якій комбінації, вимір довжин ребер і периметрів граней, вимір площ граней. Виконується розрахунок масо-інерційних характеристик деталі (об'єму, маси, координат центра ваги і т. п.).
За допомогою відповідних команд можна створити плоске зображення (своєрідну "заготовку" чи асоціативне креслення) тривимірної моделі. Доступний вибір будь-якої комбінації проекцій, масштабу, розташування виглядів, способів зображення невидимих ліній і ліній переходу. Отримане зображення розміщується у файлі креслення КОМПАС- ГРАФІК (*.cdw); подальше його оформлення (простановка розмірів, технологічних позначень, заповнення технічних вимог і т.д.) виконується звичними засобами креслярсько- графічного редактора.
Утиліта перегляду
КОМПАС-Viewer, утиліта перегляду файлів КОМПАС-ГРАФІК, може працювати і з
файлами тривимірних моделей КОМПАС-3D. При перегляді моделей (як і при перегляді графічних документів) доступні команди зміни масштабу і переміщення зображення, а також команди зміни орієнтації деталі в просторі (інакше кажучи, тривимірну модель у КОМПАС- Viewer можна розглянути з різних сторін).

Підтримка технології OLE
Тривимірну твердотільну модель, розроблену в КОМПАС-3D, можна вставити в
документ іншого формату, що є OLE-контейнером (наприклад, у документ MS Word). Створений у такий спосіб OLE-об'єкт надалі можна переглядати за допомогою КОМПАС- Viewer чи редагувати засобами КОМПАС-3D. Якщо при вставці OLE-об'єкта збережений зв'язок із джерелом, то всі внесені в джерело зміни будуть відображатися в документі- контейнері.
Обмін інформацією з іншими системами
Для передачі створеної у КОМПАС-3D моделі в інші пакети з метою подальшої її
обробки (для включення в зборку, виконання міцнісних та інших розрахунків, формування керуючих програм для технологічного устаткування і т.д.) служать команди експорту. Тривимірні моделі КОМПАС-3D можна зберегти і передати у форматах IGES, SAT і STL. Крім того, тривимірні моделі КОМПАС-3D можуть, без використання зовнішніх модулів конвертації, бути прочитані пакетом SolidWorks. Це досягається шляхом використання спеціального модуля сполучення з SolidWorks, розробленого фахівцями АСКОН. Поряд з експортом моделей у KOMDAC-3D існує можливість імпорту файлів формату SAT.

3. Інтерфейс системи КОМПАС-3D
КОМПАС-3D - це програма для операційної системи Windows. Інтерфейс системи
при роботі з кресленнями, фрагментами, текстами та специфікаціями не відрізняється від інтерфейсу КОМПАС-ГРАФІК. Коротка характеристика таких основних елементів інтерфейсу системи як Заголовок програми, Рядок меню, Панель управління, Вікно документа, Рядок повідомлень, Рядок поточного стану описана раніше для системи КОМПАС-ГРАФІК.
Виклик команд КОМПАС-3D здійснюється прийнятим для Windows-додатків
способом - через сторінки меню і кнопки на Панелі керування чи Інструментальної панелі.
КОМПАС-3D - багатовіконна і багатодокументна система, в якій можуть бути одночасно відкриті вікна всіх типів документів КОМПАС - тривимірних деталей та зборок,
креслень, фрагментів, текстово-графічних документів і специфікацій.
При роботі з деталями та зборками інтерфейс системи доповнюється новими командами у порівнянні з інтерфейсом графічного редактора КОМПАС-ГРАФІК, що дозволяють створювати твердотільні моделі деталей та збирати ці деталі згідно їх функціонального призначення у складальні одиниці (виконувати зборку). Керуючі клавіші системи КОМПАС-3D подано в додатку Г.
При роботі з тривимірним модулем змінюється вигляд Панелі керування та Інструментальної панелі. Панель керування поповнюється рядом кнопок з командами для роботи з тримірною моделлю: кнопка для створення ескізу, кнопка для повороту деталі в просторі, набір кнопок для управління відображенням деталі (різні варіанти каркасного та тонованого відображення) та кнопка для перебудови деталі (мал.. 15). В режимі роботи зі зборкою на панелі з'явиться ще дві нові кнопки.




Новий ескіз                               Повернути                             Перебудувати







Відображення деталі:                                              Відображення деталі:
Каркасне, Без невидимих ліній, Невидимі лінії тонкі                Напівтонове, Перспектива

Малюнок 15
Інструментальна панель у режимі роботи з деталлю в КОМПАС-3D містить п'ять
сторінок - Побудова деталі, Просторові криві, Поверхні, Додаткова геометрія, Вимірювання (рис. 6.7). Інструментальна панель у режимі роботи зі зборкою містить шість сторінок. Окрім, вище перерахованих, з'являється сторінка Спряження, що дозволяє формувати параметричний зв'язок між компонентами зборки - паралельність, перпендикулярність співпадіння осей і т.п. (малюнок 16).



еремикання між сторінками виконується за допомогою кнопок Панелі перемикання.
Послідовність побудови деталі відображається в окремому вікні у вигляді "Дерева побудови". У ньому перераховані існуючі в моделі допоміжні елементи, ескізи і виконані операції у порядку їх створення (рис. 6.9). "Дерево побудови" можна увімкнути і при роботі зі звичайним двомірним кресленням. Крім дерева, що відображає історію створення деталі, система запам'ятовує ієрархію елементів моделі, яку можна переглянути у спеціальному діалозі, де відображаються всі топологічні відносини між елементами моделі. Наприклад, ескіз, побудований на грані якого-небудь тіла, розташовується в ієрархічній гілці, що відповідає цьому тілу.

Ескіз (чи кілька ескізів) для виконання операції можна вказувати в дереві побудови.
При виділенні елемента дерева відповідна йому частина моделі підсвічується у вікні деталі.
Якщо для виконання операції необхідно задати грані, ребра чи вершини, то їх вказують курсором у вікні роботи з деталлю.
При розробці функцій і інтерфейсу КОМПАС-3D враховувалися прийоми роботи, властиві машинобудівному проектуванню. Орієнтація системи на формування моделей конкретних деталей, що містять типові конструктивні елементи, спрощує виконання найбільш характерних операцій. До них відносяться розглянуті вище операції створення фасок, скруглення та отворів.
Створення бібліотек користувача для ескізів - це ще одна можливість автоматизації побудов. Наприклад, можна сформувати бібліотеку параметричних ескізів, що містять профілі проточок чи інших конструктивних елементів валів, для подальшого використання при створенні моделей тіл обертання.
Зручний прийом моделювання виробів, що відрізняються кількома конструктивними елементами - це використання, як базового тіла, раніше підготовленої моделі (вона називається заготовкою). Робота з заготовкою ("приклеювання" і "вирізання" додаткових об'ємів) аналогічна роботі з тілом, отриманим шляхом операції над ескізом. При використанні заготовки варто враховувати, що вона не копіюється в модель, а існує в ньому у вигляді посилання на свій файл. Заготовку можна порівняти з вставкою фрагмента у креслення КОМПАС-ГРАФІК.


КОНТОРОЛЬНІ ПИТАННЯ
1.      Які переваги надає тривимірне моделювання у порівнянні з двомірним?
2.      Які основні елементи моделі використовуються в КОМПАС-3D?
3.      Що таке формотворні операції? Які бувають?
4.      У чому полягають основні принципи тримірного моделювання в КОМПАС-3D?
5.      Що таке Ескіз в КОМПАС-3D?
6.      У чому суть операції при тримірному моделюванні?
7.      Які допоміжні побудови можна виконувати в КОМПАС-3D?
8.      У чому полягають основні особливості інтерфейсу системи КОМПАС-3D? Розкрийте зміст терміну "Дерево побудови" в системі КОМПАС-3D.
9.             Які сервісні можливості забезпечує КОМПАС-3D?




Робоча програма за дистанційною формою навчання з дисципліни
«Комп’ютерна графіка та ОСАП» ( з 06.04.2020 – 10.04.2020)
34-ТЕХ (133 Галузеве машинобудування)
Тема
Кіль-ть
годин
Дата
проведення
Тема 2.Креслярсько-конструкторський редактор Компас-Графік
1

Практична робота № 3 «Креслення найпростіших примітивів. Зміна текстових і розмірних стилів.»
2
08.04.2020
2

Практична робота № 3 «Креслення найпростіших примітивів. Зміна текстових і розмірних стилів.»
2
08.04.2020




08/04/020

Практична робота № 2

Креслення найпростіших примітивів. Зміна текстових і розмірних стилів



Мета роботи: набути навичок взаємодії із системою Компас 3D за допомогою піктограм «компактної панелі», стандартних панелей інструментів та головного меню, навчитися створювати, виділяти і вилучати об'єкти, перепризначувати їх загальні властивості, створювати текстові і редагувати розмірні стилі.


Креслення найпростіших примітивів у системі Компас 3D здійснюється за допомогою меню «геометрія» на «компактній панелі» або пункту головного меню «інструменти» (Рис.2.1).
При виконанні команд найчастіше виникає необхідність у зазначенні додаткових параметрів або виборі опцій. Опції звичайно дають можливість вибору потрібних дій для виконання певної роботи. Приміром, коло можна накреслити за допомогою пункту меню «коло» на компактної панелі, якій належе до пункту «геометрія». Є декілька команд створення кола, які дозволяють накреслити його визначивши його цент і радіус (за умовчанням), по двом точкам, три точки, дві дотичні лінії і радіус та ін.. Список команд створення кола з'являться якщо натиснути на піктограму «коло» компактній панелі інструментів та утримати мишу там на декілька секунд.
Якщо піктограми компактної панелі мають у правому нижньому куті чорний трикутник, це означає що натиснувши на таку піктограму и утримуючи мишу на ній можливо получити доступ до інших команд даного типу об'єкту.




Комментариев нет:

Отправить комментарий